Rádió Csobán
"Természetesen Csobánkán"

 

26/320-146

radio@radiocsoban.hu

2014 Csobánka, Holdfény utca 6.

 

 

 

Honlap Fel Rádió Csobán műsor Csobánkai Időjárás Testület és Hivatal Rádió Csobán története Technika Munkatársak Archívum Hangtár Sport Képek Csobánkáról
 
Időjárás Csobánkán és környékén

 

 

Csütörtökön! KUKA

 

 

Sertést tartók

figyelmébe

 

 


Klári néni

 

 

Kokas Klára: A tanítás a művészetek egyike

 

 

Gyerekeket tanítani méltóság, ezért a tanító (legyen az óvónő, tanár, docens, sőt szülő vagy nagyszülő) művész, a tanítás pedig a művészetek egyike, mondta Kokas Klára zeneterapeuta. Elmondta: édesapja után ő is Kodály tanítványa lehetett, ekképp egyértelmű volt számára, hogy zenét oktat majd. Rádöbbent, a Kodály-módszert valójában a zeneszerző művei jelentik, s ezt egész életre szóló szellemi üzenetnek tartja. Pályája kezdetén dilemmát okozott számára, hogyan tanítson éneket és zenét a gyerekeknek. Hiszen ezt (ahogy fogalmazott) „addig senki sem tudta”. Először is fel kellett, hogy keltse az érdeklődésüket. A nem odafigyelő gyerek ugyanis nem rossz. Oka van annak, ha a pedagógus nem képes lekötni a figyelmét; erre állami gondozott gyerekek tanítása közben döbbent rá. Majd megszületett az elgondolás, ami a Kokas-módszer egyik építőkövévé nőtte ki magát, nevezetesen, hogy a gyerekek szívesen mozognak, hiszen szeretik ezt a tevékenységet. Ha egy-egy rövidebb darabot sokszor ismételve mutat be, közben zaj keltése nélkül mozoghatnak, akkor odafigyelnek a zenére. „Ez a trükk. És az, hogy ők másképp fogják fel a zenét mint mi, felnőttek. Nem csupán az agyukkal, hanem az egész testükkel. Így magyarázható az, hogy már akkor is hatással van rájuk a muzsika, amikor még ki sem fejlődött a hallásuk”.

 

 

 

A zeneterapeuta arról is szót ejtett, milyennek kell lennie a zenének, amellyel hatni kívánunk a gyerekekre. Véleménye szerint Bach és Händel darabjai a legalkalmasabbak erre, mert ezek a szerzők „lehozták nekünk azt, ami a világban fontos”. Kokas Klára módszerét számos támadás érte. Tíz évvel ezelőtt például sokan vitáztak vele arról, hogy padlón ülve nem lehet megtanulni szolmizálni. A szakember az ehhez hasonlatos véleményeket sablonoknak tartja, melyeket mára kitartó munkával, eredményeket elérve sikerült megcáfolnia. Manapság igyekszik minél többször úgy dolgozni, hogy a munkában ne csupán a gyerekek, hanem a szüleik is részt vegyenek. Ez szülőknek és csemetéknek egyaránt különleges élmény, neki pedig álmai netovábbja.

 

 

 

 

 

 

   Pál Kata Péter                     Bartók

 

 




Csobánka sok oldala

ÖnKormányoz?

Csobánka Község Szlovák Nemzetiségi Önkormányzat












Pest Megyei
 Katasztrófavédelmi Igazgatóság



Myto pod Dumbierom